چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

تیم ملی فوتبال انگلیس در مسابقات یورو 2024 آمار ضعیفی در گلزنی داشته است.

تیم ملی فوتبال انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ بازی‌های انگلیس در یورو۲۰۲۴ به‌ندرت در فاز هجومی بوده است. امشب آنها به مصاف تیم هلندی خواهند رفت که در ۵بازی خود در این تورنمنت ۹گل به ثمر رسانده‌اند و یک گلشان در بازی با فرانسه که درست به‌نظر می‌رسید، توسط داور مردود اعلام شده. مشابه همان صحنه بازی هلند و فرانسه را داوران برای اسپانیا مقابل گرجستان گل اعلام کردند. فقط آلمان و اسپانیا (هر کدام ۱۱گل) از هلند بیشتر گل زده‌اند. گل‌های مورد انتظار هلندی‌ها ۸.۱۲بوده که چهارمین رتبه بین همه تیم‌های این دوره است.

انگلیس ۵گل(دو تا هری کین، دو تا بلینگام و یکی ساکا) زده و فقط ۴.۳۶گل مورد انتظار داشته، تقریبا نصف هلند. نارنجی‌ها همچنین به‌طور متوسط لمس توپ بیشتری در محوطه جریمه حریفان نسبت به سه‌شیرها داشته‌اند؛ ۲۹.۸لمس توپ در هر بازی، مقابل ۲۵.۶لمس انگلیس.

انگلیس در بازی قبلی برای چهارمین بازی از ۵بازی خود در یورو۲۰۲۴با نخستین ضربه ‌خود به سمت دروازه به گل رسید.

ضربات پنالتی احتمال کشیده شدن این بازی به پنالتی زیاد است. ۷۳درصد از بازی‌های حذفی انگلیس در یورو (از سال ۱۹۸۰) به وقت اضافه رفته است. جردن پیکفورد در رقابت‌های بزرگ ملی با ۱۴ضربه پنالتی روبه‌رو شده که توانسته ۴ضربه را مهار کند. در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲، همه دروازه‌بانان انگلیسی فقط ۲پنالتی از ۳۶پنالتی را مهار کرده بودند.

رویارویی این چهارمین دیدار انگلیس و هلند در یک تورنمنت بزرگ است. هلند سال ۱۹۸۸با نتیجه ۳بر یک و به لطف هت‌تریک فان‌باستن برنده شد. پس از آن یک تساوی بدون گل در جام‌جهانی۱۹۹۰به‌دست آمد و سپس انگلیس در یورو۱۹۹۶با نتیجه ۴بر یک مقابل حریف به برتری رسید.

انگلیس از میان همه کشورهایی که تاکنون بیش از ۲۰بار در تاریخ خود با آنها روبه‌رو شده، فقط مقابل برزیل (۱۵درصد) نرخ برد کمتری نسبت به هلند دارد. نرخ پیروزی آنها مقابل هلند ۲۷درصد است، شامل ۶برد، ۹تساوی و ۷شکست. انگلیس تنها یکی از ۹دیدار اخیر خود با هلند را در همه رقابت‌ها برده است (۴برد و ۴تساوی). تنها برد آنها در این مقطع هم مارس۲۰۱۸و در یک بازی دوستانه در آمستردام به‌دست آمد که یک بر صفر به پیروزی رسیدند.

کد خبر 866082
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha